
"Tyvärr ser vi också att det finns elitföreningar ute i landet som lockar till sig våra spelare även innan gymnasieåldern vilket innebär att vi har ungdomar som flyttar så långt som 50 mil hemifrån, med allt vad det innebär, innan de ens avslutat grundskolan." Det säger Mathias Tegnér(bilden) och Carina Oddsberg i maj månads debattinlägg. Mathias är ordförande och Carina kanslichef för Stockholms Ishockeyförbund.
- Speedway GP
Motor
Flera länder/orter, 29/4 - 30/9 - Handbollsligan 23/24
Handboll
Klicka på Handbollsligan för länk till spelschema, 8/9 - 21/3 - VM i brottning
Brottning
Belgrad, 16-24/9 - SHL 23/24
Ishockey - visas på C More Hockey
Klicka på SHL för länk till spelschema, 18/9 - 10/3 - Basketligan Herr 23/24
Basket
Klicka på Basketligan Herr för länk till spelschema, 22/9 - 16/3
VI FÖLJER
Centrum för idrottsevenemang
- Erbjuder ekonomiskt stöd för bid och utbildningar för att underlätta arrangerandet av internationella idrottsevenemang i Sverige
Dagens industri
- Sveriges ledande affärstidning
Den Osynliga Handen
- Intressant blog om fotboll & affärer som sedan ett antal år drivs av Kristof Vogel.
Fairpay
- Stiftelse som verkar för ökad jämställdhet inom idrotten.
Girls in Sport
- Ideell organisation för ökad jämställdhet.
Idrottsforum.org
- Nordiskt forum för idrottsvetenskap
Idrottsplats.se
- Svenska idrottsplatser dokumenterade med foto och fakta av Mats Tallkvist
Riksidrottsförbundet
- Rf:s hemsida med information om och för landets föreningar och specialidrottsförbund
Sveriges Olympiska Kommitté
- SOK:s hemsida med nyheter och OS historia
- Djupdykande, ständigt utmanande och med en stark journalistisk integritet
Tv.nu
- Komplett guide över sportsändningar i Svenska tv-kanaler
Se även under fliken Aktuella länkar
• SM i Sponsring • SM i Sponsring •
| 2022 | 2022 | Damklubbar 2010 | Damklubbar 2011 | Damklubbar 2012 | Damklubbar 2013 | Damklubbar 2014 | Damklubbar 2015 | Damklubbar 2016 | Damklubbar 2017 | Damklubbar 2018 | Damklubbar 2019 | Damklubbar 2020 | Damklubbar 2021 | Damklubbar 2022 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 |
Damklubbar 2014
Våra frågor:
A. Hur mycket drog ni in på sponsring och företagsförsäljning säsongen 2013/2014* inklusive fasta sponsorkontrakt, dräktreklam, arenareklam, VIP/företagsbiljetter samt försäljning av företagsloger och arenanamn? Slutspel, kvalserie, kval eller spel i Europa ska inkluderas. Moms ska exkluderas.
B. Hur ser er marknads/sponsoravdelning ut?
C. Vilka är era största samarbetspartners?* Fotbollsklubbarnas svar avser säsongen 2013. Hockeyligans centrala avtal ingår ej i ishockeyklubbarnas svar. Centrala prestationsbaserade avtal från Svensk Elitfotboll ingår ej.
|
1) TYRESÖ FF (Hans Lindberg, ordförande)
A. 12 miljoner kronor inklusive
spel i Europa.
B. Totalt tre personer
C. Prioritet Finans, Kia Motors och Megakakel
Klubben har lämnat Damallsvenskan 2014
pga dålig ekonomi.
A. 12 miljoner kronor inklusivespel i Europa. B. Totalt tre personer C. Prioritet Finans, Kia Motors och Megakakel Klubben har lämnat Damallsvenskan 2014pga dålig ekonomi. |
|
2) FC ROSENGÅRD (Niclas Carlnén, f d general manager)
A. Cirka 10 miljoner kronor inklusive
spel i Europa.
A. Cirka 10 miljoner kronor inklusivespel i Europa. B. En heltidstjänst samt styrelsen och övriga oavlönade. C. Cederroth, Sigma, Mikz och Victoria Park. |
|
3) NORTHLAND BASKET (Anna Jonsson, klubbdirektör)
A. 5,9 miljoner kronor.
B. En säljande klubbdirektör och
spelare som avlastar under
omgångar under säsongen.
C. Northland Resources, Luleå Energi,
Heri, Handelsbanken, Lulebo, Hs Copy, Läkarjouren,
Swedbank, Luleå Hamn, Nike, BDX
A. 5,9 miljoner kronor. B. En säljande klubbdirektör ochspelare som avlastar underomgångar under säsongen. C. Northland Resources, Luleå Energi,Heri, Handelsbanken, Lulebo, Hs Copy, Läkarjouren,Swedbank, Luleå Hamn, Nike, BDX |
|
4) KOPPARBERGS/GBG FC (Anders Abrahamsson, marknad)
A. 5,5 miljoner kronor.
B. En heltidsanställd affärsutvecklingschef
som ska bearbeta nya
och gamla samarbetspartners.
Sedan tidigare har vi en marknadssäljare
som jobbar mer eller mindre på
ideell basis.
C. Kopparbergs Bryggeri, SKF, Tenson och Danske
Bank.
A. 5,5 miljoner kronor. B. En heltidsanställd affärsutvecklingschefsom ska bearbeta nyaoch gamla samarbetspartners.Sedan tidigare har vi en marknadssäljaresom jobbar mer eller mindre påideell basis. C. Kopparbergs Bryggeri, SKF, Tenson och DanskeBank. |
|
5) UMEÅ IK (Niklas Westman, klubbchef)
A. 4,8 miljoner kronor.
B. Två säljare
C. Balticgruppen, Umeå 2014, UPAB,
Umeå Energi, PUMA/Intersport, VW, T3, Diös.
A. 4,8 miljoner kronor. B. Två säljare C. Balticgruppen, Umeå 2014, UPAB,Umeå Energi, PUMA/Intersport, VW, T3, Diös. |